Yra posakis – neišradinėk dviračio. To daryti tikrai nereikia, nes ši bene naudingiausia transporto priemonė buvo išrasta prieš du šimtus metų. Tačiau galima ją patobulinti. Būtent taip atsirado elektriniai dviračiai, kurie didmiesčių gyventojams tapo panacėja nuo transporto spūsčių piko valandomis ir didelių transporto išlaidų.
Nors elektriniai dviračiai jau yra pelnę pripažinimą visame pasaulyje, tačiau Lietuvoje apie juos dar žinoma gana mažai. Tai yra elektra varoma transporto priemonė, kuri turi visus tradicinio dviračio bruožus: ratus, vairą, pedalus. Elektrinis dviratis leidžia judėti naudojant žmogaus raumenų jėgą. Kai jos nepakanka, automatiškai įsijungia variklis ir suteikia minančiajam galios tiek, kiek reikia. Kiekvienas elektrinis dviratis turi tris pagrindinius elementus: akumuliatorius, elektrinis variklis ir valdiklis. Pastarasis kontroliuoja elektronikos darbą.
Nuvažiuoti kilometrą elektriniu dviračiu kainuoja vos 1 centą. Vidutiniškai žmogaus darbas yra penkių kilometrų atstumu nuo gyvenamosios vietos, tad pasiekti darbovietę būtų galima vos už 5 centus. Tuo tarpu tokia pat trukmė automobiliu kainuotų apie 4 litus. Būtent dėl laiko ir kainos šis dviračių tipas vis labiau konkuruoja ne tik su automobiliais, bet ir viešuoju transportu.
Lietuvoje elektriniams dviračiams yra palanki terpė, mat gyvename patogioje geografinėje zonoje, kur yra ilgas dviračių sezonas ir minti galima nuo ankstyvo pavasario iki vėlyvo rudens. Bet faktorius, dėl kurio Lietuvos rinkoje nevyksta šių transporto priemonių proveržis – tinkamų sąlygų nebuvimas. Trūksta dviračių takų bei vietų, kuriose galima saugiai palikti savo transporto priemonę. Specialistai sako, kad kol tokios sąlygos neatsiras, tol tokie dviračiai dūlės sandėliukuose arba prekybos vietose.